Friday, August 28, 2009

Menyambut ulang tahun kelahiran sahabatku...

Suasana menyambut ulang tahun kelahiran sahabatku bertukar kepada malam..Ini disebabkan kerana ianya berlaku dibulan ramadhan,hari keempat berpuasa bertarikhkan 26/8. Nama nya Khairul Najmi..Bersyukurlah kpd ilahi kerana sahabatku ini diberikan allah s.w.t umur yang panjang, mudah2an dikuatkan iman dan dimurahkan rezeki.Kami menyambut hari lahirnya di hayyu asyir di sebuah restoren disana.Bermulanya kami selepas menunaikan solat taraweh yang berimamkan sahabatku itu.Selepas selesai malakukan amalan yang dikhususkan pada bulan ramadhan ini, kami keluar dari rumah Serawak di hayyu asyir ke ghamik bersama sahabat lain lebih kurang 5 orang..sampainya di ghamik,kami memikirkan di manakah hala tuju kami??Dimanakan kami mahu Makan??maklumlaa,perut lapar dan ade orang nak belanjeee,suke laaaa,huhuhu..seorang sahabatku memberi cadangan pergi ke asyir. Lalu kami ke jalan besar untuk ke sana.kami menaiki trenko yg bertambangkan LE 0.50 seorang.. Sesampainya kami disana, kami terus menuju ke kedai jus buah2an untuk membasahkan tegkok dgn semua minum tamar hindi ( air asam jawa ).. berlepak laa kami di situ sebelum ke kedai makan..

kami menikmati minuman yg disajikan, Fuhhhh,best tul!!
tamar hindi katekan,hehe

Selesainya kami minum disitu, kami bersama2 berjalan di sekitar itu sambil2 melihat permandangan disitu sambil menghirup udara yang segar.x dilupakan juga kami mencari kedai makan yg sesuai untuk menjamu selera disitu.Dimana yaaaa??

Pemandangan di sebuah kedai menjual buah,sungguh meriah sekali..

Selepas penat berjalan,bertemulah kami sebuah kedai yang sesuai lalu kami singgah disitu..

Dikedai inilah kami singgah, ape lagi, firoh mashwi laa pilihan kami,huhuhu.

Sahabatku terus ke kaunter untuk menempah tempahan.kami berborak2 di meja makan sehingga sampai kepada kami hidangan yang di tempah tadi..

Inilah menu yang ditempah td,dah sampai.......

jom makan,dah x sabar niee,hehehe

Selesai makan,lalu pulangah kami ke rumah. Kire ape yg kami makan nie kire bersahur laa coz mase nie pn sudah menunjukkan jam 12 .30 malam.. Terima kasih laa buat sahabatku yg bernama Khairul Najmi nie kerana sanggup mengeluarkan duit untuk belanja kami..
Happy Birhtday For U ....hehehe




1 comments:

shah8243 said...

SLMT ARI RAYE DARI KAK YONG, ABG LONG, PAK TEH SEKELUARGA......

Post a Comment