Thursday, January 14, 2010

SELAMAT MENDUDUKI PEPERKSAAN ...

Assalamualaikum wbt, bersyukur kepada ilahi kerana memberi jurang masa kepada ana untuk menulis sedikit coretan yang tak seberapa ini. Sudah lama rasanya rumahku ini tak terUpdate kerana kesebukan study,baca2 dan macam2 hal lagi laa. Mengafalpn kena banyak lg, belum abis coz beratus2 muka surat lg nie...huhuhu. Al maklum laaa, musim pekse da nk masuk,bukan setakat musim sejuk n musim buah2an , malah musim tidur pn boleh terjadi klu xde kerje, yer laaa,disebabkan terlampaw sejuk, jd malas nak kuar dari saratoga...Tu sebab terasa malaspn ade, mana xnya, sejuk laa...ade laa pada malam 14 darjah,pagi same jer,cume ptg jer paanas laa ckit..klu mandi tanpa sakonah ( pemanas air) jawabnya x sentuh air laaa,huhuhu. Tetapi terpaksa laa melawan nafsu n sejuk nie coz nak pekse...ermmmm,org kata Mujahadah ckit,huhu.

Diringkaskan cite, bagi sahabat2 seperjuangan di ardil kinanah nie, lawan laa ckit nafsu tuk tidur n malas nie,biase laa, syaitan tu berada di merata2 tempat kn... ditambah ngn nafsu, mampus laa nak melayannya... Tingkatkan mutu kita sebagai seorang azhari n muslimin semoga dapat menjadi contoh kepada masyarakat Malaysia disana.. Untuk akhirnya ana memohon seribu, sejuta, sebelion n berlion2 kemaafan kepada sahabat2 yang mengenali diri yang kerdil nie jikalau ade kesalahan yang ana lakukan sama ada sengaja tawpn x sengaja, tersalah tutur kaaa, buat sesuatu yang x kena kaa, apa2 kaa. ana x taw mana taw kn kata2 ana mengguris perasaan antum semua. Antum yang menilai sendiri kn,ermmm, klu ade yang x berkenan tu bg taw laaa... Mai bisik kat telinga ana nie,x pa ehhh. Ana x makan orang ehh,hahaha..

Ok,setakat nie saja... Yang baik dari allah taala,yang buruk dari diri sendiri.. Jawab Pekse dgn penuh teliti dan betoi, jangan tinggai kosong.. Buat yang terbek, yang penting tajdidkan niat kita, RAJIN, USAHA, BERSABAR, BERSYUKUR, MEMOHON DOA, TAWAKAL, REDO DGN KETENTUNNYA, BERSANGKA BAIK N BANYAKKAN MEMOHON KEAMPUNAN KEPADA ALLAH MAHUKUN MANUSIA, buanglah sifat2 keji dan yang bersarang di dalam diri kita, moga2 kita semua dapat mengubah fael perangai kita kepada yang baik n lebih terbaik. Orang lain xdapat mengubah perangai kita melainkan diri kita sendiri yang mengubahnya.. Inilah kunci bg kita semua untuk mencapai kejayaan sama ada di dunia mahupun diakhirat.

SELAMAT MENDUDUKI PEPERIKSAAN DI ARDIL KINANAH NIE
BITTAUFIK WAN NAJAH

GOD LUCK..



0 comments:

Post a Comment